20. toukokuuta 2013

Matkavalmisteluita

Olen pikkuhiljaa asia kerrallaan valmistellut tulevaa matkaani erilaisia lippuja varaillen, matkaopastani tutkien ja netissä surffaillen. Nyt alan ymmärtämään sitä kuinka kaikki sanovat, että matkan valmistelu tuntuu kuuluvan osaksi matkaa. Voin todellakin allekirjoittaa tuon nyt! Olen ollut ihan innoissani asioita tutkiessa ja välillä on tuntunut ihan siltä, kuin olisin jo oikeasti matkalla. :D Matka on jo kuitenkin ihan nurkan takana ja lähtöön on enää kuusi päivää! Lähden siis ensi maanantaina. :) Senpä takia olen alkanut tekemään viime hetken valmisteluita ja tänään kävin vähän kaupungilla pörräämässä edessä häämöttävän reissun merkeissä.


Ensimmäisenä suuntasin Forex Bankiin ostamaan itselleni Englannin puntia. Ihan innoissani näitä kotona hipelöin ja vähän harmitti, että otin rahat punniksi tasasummana, enkä saanut ainoatakaan kolikkoa. Olisi vähän voinut pyöritellä niitä etukäteen, eikä sitten viikon päästä hoomoilasena tunkea kassaneidin käteen kasaa kolikoita kun en muista mikä vastaa mitäkin. :D Itseasiassa luokkakaverini luona juuri tutkiskelin noita kolikoita vähän ja muistan turhautuneeni, kun kolikoiden koot eivät menneet missään loogisessa järjestyksessä. :D No kenties se ei tule olemaan matkani suurin ongelma. Nyt pitäisi vain pitää nuo kaikki rahat tallessa. Pelottaa pitää käteisellä noinkin suurta summaa rahaa. Tuurillani hukkaan ne matkalla tai joku ryöstää minut. :D Niin siis tosiaankin tuo kuvan kaksikymmentäviisi puntaa ei ollut kokonaisuudessaan se ostamani summa. ;)


Loppushoppailukierros sisälsi sitten lähinnä kaiken pienen tilpehöörin hankkimista. Matkakokoinen "hiuslakka", joka ei loppujen lopuksi ilmeisesti edes ollut hiuslakka, vaan muotoilusuihke. En oikeastaan ymmärrä onko hiuslakalla ja muotoilusuihkeella muuta eroa kuin se, että hiuslakka laitetaan jo muotoiltuihin hiuksiin ja muotoilusuihke laitetaan hiuksiin ennen niiden muotoilua. Tarvitsenko minä enää sitten hiuslakkaa jos käytän tuota? :D No ehkäpä niitä hiuslakkoja löytyy Lontoostakin, jos hätä tulee. Tuon hiuksiinjätettävän hoitosuihkeen otin ihan kokeilunhalusta, sillä olen sitä väliin käsissäni jo kaupassa pyöritellyt. Kenties se osoittautuu niin loistavaksi tuotteeksi, että hankin sen myöhemmin täysikokoisena. 


Tämä osuus ostoksista oli sitä pientä tilpehööriä. :D Kosteuspyyhkeitä ostin tuon käsilaukkuun näppärästi sopivan pikkupaketin lisäksi myös hieman isomman, jonka voi huoletta laittaa ruumaan menevään laukkuun. Nuo varmasti osoittautuvat käteviksi niin naaman puhdistuksessa iltaisin kuin nihkeän ihon virkistämiseen kesken päivän. Nenäliinoja tuskin tarvitsee hirveästi perustella ja purukumia ostin lähinnä lentomatkaa varten, jos korvat tahtovat mennä lukkoon nousun tai laskun aikana. 

Olen myös tänään hankkinut pääsylipun nähtävyyteen, josta olen maailman eniten innoissani ja jota osuvampaa minulle ei varmastikaan Lontoosta löydy! Mikä se on? Se selviää tässä parin päivän sisään, kun ajattelin kirjoittaa muutaman rivin suunnitelmistani ensi viikon varalle. :) Pysykää siis langoilla! Apua, ensi viikolla minä olen Lontoossa!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti