22. marraskuuta 2010

Pelipurkkien vallankumous

Kylläpäs olikin vaikea herätä tänä aamuna. Onneksi paluu arkeen oli pehmeä, sillä minulla loppui koulu jo kymmeneltä. Tämän jälkeen kävin isän kanssa kaupassa ja lähdettiin käymään vielä Alajärvelläkin. Onneksi lähdin mukaan, sillä löysin matkalla jotain itselleni ja jotain ystävälleni, joka siirtyi myös tänään täysi-ikäisten joukkoon. Päätin postata tähän väliin ja aloittaa sitten siivoamaan huonettani, joka näyttää räjähtäneen sen jälkeen, kun olen tullut Turusta kotiin. 


Näiden peltipurkkien tarina on melko mielenkiintoinen. Tai mielenkiintoinen ja mielenkiintoinen. Vilkaisin kotona Tokmannin lehteä ja ajattelin, että ostaisin ystävälleni ja itselleni yhdet Pikku Myy -peltipurkit. Menin sitten kaupassa katsomaan purkkeja ja huomasin, että kymmenellä eurolla saa kolmen purkin paketin. Ajattelin, että annan näistä yhden ystävälleni ja pidän kaksi itselläni. Menin siitä kassalle ja kassaneiti löi hinnaksi neljä euroa ja minä katsoin, että mites se nyt näin. Sanoin naiselle, että näiden purkkien hinta oli kyllä kymmenen euroa, tai niin ainakin hyllyn reunassa luki. Hän sanoi, että ei kyllä nämä ovat neljä euroa. Voi kyllä minulle kelpaa! 

Menin sitten odottamaan isääni, mutta ajattelin, että näitä purkkeja täytyy kyllä hakea lisää, jos ne kerran todellakin ovat näin halpoja. Yksi setti minulle, yksi ystävälleni. Menin toisen purkkikokoelman kanssa kassalle ja sanoin, että pitihän näitä sitten napata mukaan useampi, kun kerran näin halpoja olivat. Siinä vaiheessa kassaneiti kyllä alkoi epäillä, että jotain täytyi olla vialla. Sanoi selvittävänsä asian, mutta antoi minulle toisenkin setin neljän euron pilkkahintaan. Jos minä tässä 12 euroa säästin, niin olen iloinen.  Ja nämä ovat ihania! <3 Rakastan peltipurkkeja. Vaikka väri olisi tosin voinut olla ehkä vähän herkullisempi. 

Abi 2011

Ja vihdoin! Tänään saimme abipaitamme! Harmikseni kyllä kouluni loppui samantien kun olin paitani saanut, joten en voinut jäädä esittelemään sitä muiden luokkalaisieni kanssa. :D Mutta huomenna sitten taas. Pidän tuosta kuvasta aivan valtavasti ja olen happyhappy, että pääsimme yhteisymmärrykseen paidan kuvituksesta ilman, että selässämme lukee "push ABIt" tai jotain muuta yhtä typerää.

Nyt aion seuraavan parin tunnin ajaksi kanavoida energiani huoneeni siivoamiseen (viime kerran jälkeen unohdin/laiskuuksissani jätin vesisangon huoneeni ulkopuolelle ja nyt vesi on jäätynyt sinne, joten voitte kuvitella kuinka kylmä tuossa vintin portaissa on) ja sen jälkeen biologian kokeeseen lukemiseen ja läksyihin. Aiheena biotekniikka ja asia ihan tajuttoman monimutkaista, vaikka koealue onkin vain 30 sivun mittainen. 

3 kommenttia:

  1. Blogisi vaikuttaa mielenkiintoiselta. :) Myös omani saa käydä lukaisemassa. :>

    VastaaPoista
  2. Kiitoksia! :) Kayn katsomassa. (:

    VastaaPoista
  3. kiitos itsellesi myös :) totta puhuen kyllästyin itsekin siihen blogipohjaan jo jokin aika sitten ja tänään otin sitten itseäni niskasta kiinni sen asian suhteen. :)

    VastaaPoista